Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Ski Resort Transalpina

Ne-am dorit o mini-vacanta la ski in Romania si cum de aglomeratia de pe Valea Prahovei  ne saturasem, ne-am orientat catre partia nou-deschisa de pe Transalpina, mai exact partia Vidra – Transalpina. Am ales aceasta zona datorita publicitatii ce i s-a facut pe toate retele de socializare. Era un peisaj superb in pozele expuse si trebuia sa il vad cu ochii mei sa cred ca exista.
ski resort Transalpina
La baza partiei era aglomeratie de masini intinse pe catvia km (si nu exagerez, deoarece am mers cel putin 2 km dupa partie sa putem gasi un loc de parcare). Era sambata si se pare ca tot Bucurestiul se mutase acolo, majoritatea masinilor fiind din capitala. Mai erau si din judetele invecinate, dar prea putine.
parcare
 Din pacate, fiind proaspat deshisa, partia nu beneficiaza de locuri de parcare adecvate sau poate ca nu s-au asteptat organizatorii la un asemenea aflux de turisti? Multa lume dornica de sporturi de iarna in acel weekend s-a indreptat spre Voineasa.  Dar cu toate ca era aglomerat si se statea pe 2 randuri la coada la telegondola, in nu mai putin de 10 minute dupa ce ne-am luat biletul, eram deja urcati si in drum spre partia de sus. Organizarea din acest punct de vedere este foarte buna.
mascota partiei
 Exista langa telegondola un panou cu poze din timpul lucrarilor la acest domeniu schiabil, care se pare ca au durat cativa ani.
panou istorie amenajare partie
In septembrie 2011 a inceput constructia noului domeniu schiabil VIDRA – TRANSALPINA, domeniu ce se dorea a fi unul dintre cele mai mari si frumoase din tara, in proiect fiind peste 80 de km de partii ce ajung pana la 2100 m altitudine majoritatea in goluri alpine. In martie 2012 a fost inaugurata prima partie de ski, Partia de ski Mioarele, iar in 22 decembrie 2012 s-a deschis oficial acest domeniu schiabil.
Din pacate noi, desi am ajuns la partie la 10 si jumatate nu am gasit de inchiriat nimic, nici placa, nici skiuri si in lipsa echipamentului propriu ne-am multumit cu o plimbare pana sus.
telegondola
 Ajunsi sus cu telegondola, peisajul pare desprins din alta tara. Seamana cu peisajele elvetiene pe care le-am vazut anul trecut, insa parca al nostru e mai frumos.
teleski
chill la inaltime
alternativa pentru telegondola – data viitoare o incerc, promit
statia de telegondola
Pentru cei interesati, mai multe informatii despre tarifele practicate gaisiti aici:
Dupa ce ne-am tot invartit dupa o  pereche de skiuri de inchiriat si am vazut ca nu avem succes, am plecat sa vizitam zona in cautare de locuri frumoase de pozat. Am plecat spre Barajul Vidra si spre complexul de vile de la Vidra, unde stiam ca este un peisaj asa cum cautam noi.
pe drum
Lacul Vidra pe inserat
Lacul Vidra este amplasat pe Raul Lotru, in Cheile Vidra, in vecinatatea Statiunii Vidra si la 30 de km de Statiunea Voineasa, intre Muntii Lotrului, Latoritei si Capatanii, fiind principala amenajare de pe raul Lotru. Lacul Vidra este un lac de acumulare, antropic, fiind fondat in anul 1972. Barajul Vidra este un baraj de anrocamente, fiind etansat cu nucleu de argila.
Lacul Vidra
Barajul a fost construit in decurs de 7 ani, intre 1966 si 1973, are forma de trapez cu o inaltime de 121 metri. In albia naturala, in aval de baraj, Raul Lotru nu mai curge, el fiind condus printr-o galerie subterana spre Hidrocentrala Ciunget. Prin vechea vale a Lotrului, practic, astazi curge un Lotru nou, format din unirea paraielor ce se scurg de pe versantii muntilor Lotrului si Latoritei.
Lacul Vidra capteaza apele a numeroase rauri si parauri prin intermediul sistemului de aductiuni si captari secundare, dar cu toate astea aproximativ un sfert din debitul regularizat provine din apele Raului Lotru.
Lacul Vidra inghetat
Am ajuns la complexul de vile si parca ajunsesem in filmul Twin Peaks. Vilele, bine cladite, erau scorojite, cu geamuri sparte si perdele fluturand prin ele. Un hotel care te intampina de bun-venit, acum plange dupa faima pe care nu a apucat sa o aiba. Si ce potential ar avea cu amplasarea, peisajul din jur si cu noua partie deschisa in vecinatatea sa…
hotelul parasit de la Vidra
Inspre muntii Lotrului se vede o partie de telescaun si de ski. Aici, odinioara, s-a dorit o statiune. Din pacate, Revolutia din Decembrie 1989 si-a pus amprenta pe ea, sugrumand-o inca din fasa. Neterminata, a intrat intr-o veritabila disputa intre sindicatele care detin un patrimoniu care se degradeaza pe zi ce trece, fara sa ii pese nimanui de acest lucru, nici macar autoritatilor locale.
statia de telescaun
Barajul Vidra ce este amplasat pe Lotru nu este din beton, iar «localnicii povestesc ca in aceasta zona se afla o mina de aur, tinuta in mare secret, care a fost exploatata de catre nazisti in cel de-al II-lea razboi mondial». Drumul pana la el este insa anevoios si periculos pentru o masina obisnuita, asa ca, la sfatul altor temerari, am decis sa nu ne incumetam. Nici macar nu existau semnale de telefonie mobila.
Acum ca s-a dat in folosinta partia de ski din apropiere, poate ca si acest loc cu un potential mare va fi reabilitat si pus in circuitul turistic al zonei.
pe drum
Partia a avut parte de o promovare foarte pe buna pe retelele de socializare si daca doriti sa fiti la curent cu ultimele date privind startea partiei si programul de functionare al telegondolei, mai multe detalii regasiti aici:
Nu stim meritul cui este ca a fost construita aceasta partie, sa fie Udrea, sa fie altii, conteaza prea putin. Important este ca s-a facut. Noua ne-a placut si cu siguranta vom reveni.
Pe perioada cat am stat, ne-am cazat la un hotel din Voineasa, la aproximativ 30 km de partie. L-am ales pentru ca il cunosc pe cel care il detine, fiind un fost coleg de facultate. Sa zicem ca am fost subieciva la alegere, insa Zan Hotel a fost cu mult peste asteptarile mele. Este un hotel de 4 stele, cu restaurant propriu, piscina, sala de fitness si sauna, cu acces gratuit pentru cei cazati aici. Sa va mai spun ca are si lift, parcare si un bucatar excelent. Aici am mancat cel mai bun pastrav la gratar. Curatenia si serviabilitatea celor de aici ma fac sa il recomand cu drag tuturor celor aflati in cautare de cazare pentru aceasta zona. Mai multe detalii regasiti pe site-ul hotelului: http://www.zanhotel.ro/
Noi am stat in camera 302 cu vedere din pat direct la stele.
Zan Hotel – camera 302
error: Content is protected !!